You break my heart, valentine.

Stod i duschen. Ångorna från det på tok för varma vattnet gjorde mig alldeles yr och jag kände illamåendet stiga i samma takt som ångan steg mot taket. Allt började snurra och till slut blev jag tvungen att stänga av vattnet och linda in mig i en handduk.

Alla hjärtans dag står inför dörren och som det ser ut nu blir det en hemmakväll. Ensam. Känns som att det numera är en tradition för mig. Jag har inte riktigt insett det fina med alla hjärtans dag. Visst, det är dagen man ska vara extra kärleksfulla mot varandra. Men hey, är det inte bättre att visa uppskattning varje dag istället bomba varandra med kärlek just denna dag och sen krypa tillbaka i sitt gömställe resten av året? Det är en mysig dag, för de som har någon. För alla ensamma är det stora depressionsdagen, dagen man känner sig minst älskad av alla när resten av världen flyger runt på rosa moln och kastar rosor på allt och alla. Nja. Är inte säker på att jag är så optimistisk till detta. Men jag förstår er som tycker att det är en fin dag.

Själv kommer jag förmodligen bosätta mig i soffan med Ben & Jerry's, några liter te och favoritfilmen (Eternal Sunshine såklart. Vad annars?).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0